Skip to main content

PET OMILJENIH KNJIGA

Dobrodošli na blog!

U današnjem postu, po uzoru na rubriku portala Index pod nazivom "Pet najdražih knjiga", za vas sam odabrala svojih pet omiljenih knjiga koje se nude u izboru svjetske književne scene. Moram priznati da za mene ovo nije bio nimalo lak izbor jer sam u svojim rukama imala bezbroj različitih naslova i jasno je da, svaka knjiga bila dobra ili loša, ostavi dojam ne mene kao čitatelja. No, razmišljala sam o tome koje bih knjige uzela u ruke svaki put s jednakim oduševljenjem i iščekivanjem iako već poznajem samu fabulu romana. Ovo je mojih pet omiljenih: 


1. PAULO COELHO, ALKEMIČAR 


Svatko tko me malo bolje poznaje, zna koliki sam ljubitelj Alkemičara i ne postoji osoba kojoj nisam preporučila da pročita ovu knjigu. Prvi put kad sam se susrela s njom, prije tri godine, ostala sam očarana emocijama koje čitanje ovoga djela bilo sposobno probuditi u meni. Ni sama, prije toga, nisam doživjela da me čitanje odvede u neku drugu sferu, da čitam knjigu potpuno prazne glave, koncentrirana na ono što mi pisac želi poručiti. Alkemičar pripada klasicima moderne književnosti, a svoju popularnost je dosegao na globalnoj razini zbog svoje posebnosti. Naime, riječ je o priči čarobnoga kalibra koja govori o andaluzijskom pastiru Santiagu čiji je cilj doći do egipatskih piramida gdje će pronaći blago, ali zapravo blago je sve ono s čime će se susresti tijekom svog putovanja. Glavna poruka samoga romana upravo se krije u tome kako je važno slušati svoje srce, čitati znamenje koje se nalazi na našem životnom putu, ali prvenstveno slijediti i vjerovati u svoje snove

2. ANTOINE DE SAINT-EXUPERY, MALI PRINC 


Mali princ je svima nama poznata lektira iz osnovne škole, ali vrijednost ove knjige uistinu je puno veća od onoga po čemu je ljudi pamte. Prvi put sam se s ovim romanom susrela u osmom razredu i moram priznati da tada još uvijek nisam mogla razumijeti kontekst u pravom smislu, ali kada sam ga ponovno uzela u ruke na fakultetu, shvatila sam koliki raskoš mudrosti ova knjiga nosi unutar sebe. Riječ je o dubokom filozofskom romanu za djecu, koji je izuzetno poznat po tome što je riječ o jednom od najomiljenijih i najčitanijih francuskih književnih djela. Svaki simbol u romanu ima svoje značenje i glavna poanta čitavog djela upravo je u tome da sam princ mora shvatiti što mu svi ti simboli znače, odnosno predstavljaju. Najljepši dio romana, između ostaloga, upravo je poruka koju nam sam Saint-Exupery poručuje upravo je to da su najvažnije stvari u životu upravo one koje se ne mogu kupiti novcem i da ljudi tijekom svog odrastanja moraju postati mudriji i pametniji, a ne bježati, odnosno udaljavati se od takvih kvaliteta.

3. A. J. P. TAYLOR, UZROCI DRUGOG SVJETSKOG RATA 



Riječ je o još jednom djelu s kojim sam se susrela na fakultetu, a koje me je iznimno oduševilo zbog toga što nam donosi drugačiji pogled na pozadinu Drugog svjetskog rata. A. J. P. Taylor narušava kontroverze koje su postavljene u društvu i vode se kao općeprihvaćeni. Taylor prekida društvene mitove i prikazuje priču o Drugom svjetskom ratu u potpuno drugačijem smislu, drugačije od onoga čemu nas uče o povijesti modernoga vremena u školskim udžbenicima. Smatram kako bi svatko trebao pročitati ovu knjigu jer je meni osobno "otvorila oči" i moram priznati da sam ostala ugodno iznenađena. Poznato je kako bi povjesničar trebao iznositi istinu onakvom kakva jest, a upravo je to ono o čemu sam Taylor piše u uvodnom djelu nazvanom "Primisli". 

Link: https://www.unizd.hr/Portals/3/Nastavni%20materijali/Uvod%20u%20nastavu%20povijesti%202017-18.pdf

4. GUSTAVE FLAUBERT, GOSPOĐA BOVARY 


Među svojih "5 omiljenih" nedvojbeno moram izdvojiti još jedan klasik svjetske književnosti, a riječ je o remek-djelu francuskog pisca Gustave Flauberta. Ovo je knjiga s kojom sam se susrela, prvi put, tijekom svog gimnazijskog obrazovanja. Istina je da se ovo djelo često znalo naći pred ogledalom osude prvenstveno zato što govori o jednoj nemoralnoj temi, o nesretnom braku i preljubu. No, ono što je mene posebno zaintrigiralo kada je riječ o ovom romanu upravo je lik same Emme Bovary, koja se pokušava izboriti s potonućem u poražavajuću običnost.

5. MIRO GAVRAN, POKUŠAJ ZABORAVITI 


Iako je riječ o adolescentskom romanu, moram priznati da sam ostala oduševljena. Istina je da sam se s ovim roman susrela tek na fakultetu, ali smatram da ga je korisno pročitati neovisno o svojoj životnoj dobi. Gavran je temu silovanja obradio iz jednog traumatskog položaja mlade djevojke Anite koja je izgubila povjerenje u ljude oko sebe, ali joj Daniel vraća povjerenje, pružajući joj ljubav.

U komentarima mi slobodno možete napisati vaših pet omiljenih knjiga.

Hvala na pažnji!

Voli vas,

Rea 💓


KONTAKTIRAJ ME:

MAIL - reapazarac07@gmail.com 


FACEBOOK - 

PRETHODNI BLOGPOST -



Comments

Popular posts from this blog

VODIČ KROZ LEKTIRU: Sanja Polak, Pobuna Pauline P.

Dobrodošli na blog! Nedavno sam putem email adrese dobila zahtjev da napravim dnevnik čitanja za poznati roman Dnevnik Pauline P. , autorice Sanje Polak . Naime, ja sam davne 2015. recenzirala ovo djelo i napisala okvirno mišljenje vezano uz njega, ali nisam detaljno pristupila obradi dijela. No, jedna me je mama zamolila da joj pomognem kako bi lakše sa svojim djetetom mogla sastaviti dnevnik čitanja, odrediti temu i napisati dojam o djelu.  Link do posta:  http://reichbyreapazarac.blogspot.com/2015/05/pobuna-pauline-p.html Moram priznati da sam u ranim tinejdžerskim godinama i sama bila velika obožavateljica ciklusa romana Dnevnik Pauline P. jer sam se mogla poistovjetiti s glavom junakinjom te se pronaći u brojnim situacijama kroz koje sam prolazila. Međutim, smatram da ovo nije knjiga koja je namijenjena isključivo tinejdžerima i njihovim roditeljima. Neovisno o svojoj životnoj dobi, uvijek biste se mogli pronaći u trenucima koje ste i sami proživljavali u najosjetljivijem per

Bilješke iz dnevnika (veljača 2022.) - Ljudi koji nose "maske"

Dobrodošli na blog! Jeste li ikada nekoga namjerno povrijedili samo zato da biste uzdignuli sebe? Mislim da ne postoji osoba na ovome svijetu koja nikada nije nikoga povrijedila, učinili to nesvjesno ili ne, ponekad nismo ni svjesni toga kako naši postupci mogu utjecati na ljude oko nas. Dok sam bila mlađa, odnosno dok sam odrastala, doživjela sam više neugodnih situacija koje su me znale dovesti do toga da sam se neprestano preispitivala o tome što sam pogrešno učinila. Što je to izazvalo poriv u toj drugoj osobi, koji je natjerao na to da me povrijedi? Ponekad više bole postupci, nego same riječi koje nam netko uputi, ali s vremenom sam shvatila, osvrčući se na neke događaje iz prošlosti, kako sam olako dopustila da me netko ponizi i uvjeri kako sam osoba koja nije vrijedna poštovanja. Nije svatko sposoban iskazati vam poštovanje koje zaslužujete. Rijetkost je u današnjem svijetu susresti se s osobama koje vas doista cijene u pravom smislu. Većina ljudi mišljenja je kako druge ne

BLOGMAS(Dan 14.) - Ideje za kupnju darova

Dobrodošli na blog! Razmišljajući o tome što ću danas podijeliti s vama,odlučila sam vam dati neke prijedloge pri kupnji poklona za vaše najmilije .Iako su pokloni materijalnog kalibra sasvim nevažan dio blagdana jer važnije je da ste na okupu s ljudima koji su značajan dio vašeg života i da ih iskreno volite ,uvijek je lijepo podariti nekome simboličan znak pažnje u vidu nekog poklona. 1.ŠMINKA,PROIZVODI ZA NJEGU KOŽE I KOSE... Kada kupujete svojoj djevojci,prijateljici,ženi neki poklon, kozmetika je jedan od izbora s kojim ne možete pogriješiti .Stranica Cosmetify  nudi veliki izbor proizvoda drogerijskog i high-end ranga.Osim toga,popularne stranice na kojima možete,također,pronaći veliki izbor sjajnih proizvoda jesu Feelunique , Beauty Bay , Cult Beauty ,ali svakako ne smijemo zaboraviti i izbor u drogerijama kao i parfumerijama gdje ćete pronaći i sjajne popuste tako da će se kupnja svakako isplatiti. 2.PARFEMI Parfemi su,također,još jedan dob