Skip to main content

RUPI KAUR:SUNCE I NJENI CVJETOVI

  • Dobrodošli na blog!

Večeras ću,ponovno,"ugostiti" poznatu svjetsku poetičarku o kojoj sam već ranije pisala na blogu.Zadnji put sam vam spominjala i izdvojila stihove iz zbirke "Mlijeko i med",a danas sam uzela "Sunce i njene cvjetove" u ruke te ću s vama podijeliti stihove koje će dotaknuti vaše srce i prodrijeti duboko u dušu.

Iako sam o njoj već pisala,svakako vrijedi spomenuti poneku "crtu" iz života Rupi Kaur.Ona nije samo poetičarka nego i ilustratorica svojih pjesničkih zbirki.Život posmatra kao umjetničko istraživačko putovanje.Poslije studija retorike,2014. objavljuje prvu zbirku poezije "Mlijeko i med" koja je međunarodna uspješnica prodana u više od milijun primjeraka.Godinu dana se zadržala na top-listi New York Timesa.Zbirku "Sunce i njeni cvjetovi" objavila je 2017. 
Kao i u prvoj zbirci,istražuje bolne teme ljubavi,traume,zacjeljenja,ženstvenosti,raseljenja i revolucije.Osim kao ilustratorica i autorica,poznata je i kao fotografkinja i umjetnička direktorica.

pčele su došle po med
svijeće se hihotalo
svlačeći se 
spremno na davanje 
sunce se osmjehnulo 
                                        - ponovno rođenje 


posljednjeg dana ljubavi 
moje je srce puklo,još u tijelu


provela sam noć bacajući čini
da te vrate 



otišao si
a još sam te željela 
ali zaslužila sam nekoga 
tko će željeti ostati



ne slama me 
ono što smo napustili
slama me
ono što smo mogli izgraditi da smo ostali

zavidim vjetru
koji te još susreće
  •     
mogla bih biti sve 
na svijetu
ali željela sam biti njegova
  •    
...možda sam ti zato dopustila
da me ogoliš do kosti
nešto
je bilo bolje od 
ništa 
tvoj dodir
iako nije bio nježan
bio je bolji od toga da te nemam 
mogla sam podnijeti nasilje
mogla sam podnijeti odsutnost 
znala sam da smo na aparatima
ali nije mi bilo važno
da smo mrtvi 
kad nas još uvijek 
imam 
                                  - ovisnost 
  •     
tvoja je ljubav bila poput daha
ali taj je dah nestao
prije nego što mi je ispunio pluća 
                                      - kad prerano nestane
  •    
....znam samo da sam mislila 
kako ljubav izgleda kao ti 
i tad shvatim 
koliko sam naivna bila
misleći da tako lijepa ideja počiva u jednoj osobi
kao da itko na cijelome svijetu
može utjeloviti svu ljubav 
kao da taj osjećaj za kojim vapi sedam milijarda ljudi 
može biti u dečku od metar osamdeset...
...više ne mislim da je on ljubav
da je on ljubav
bio bi ovdje zar ne
da je pravi za mene
ne bi li sjedio tu prekoputa
da je on ljubav bilo bi jednostavno...
...mislim da sam samo željela nešto 
da sam bila spremna predati se nečem
što sam smatrala većim od sebe 
i kad sam vidjela nekoga
tko bi mogao odigrati tu ulogu
odlučno sam se bacila u to
pokušala ga pretvoriti u svog parnjaka...
...i izgubila sam sebe u tome
uzimao je i uzimao
obgrlio me riječju posebna
uvjerio me da ima oči samo da mene gleda
ruke samo da mene dodiruje
tijelo samo da bude s mojime
o kako me ispraznio...
...osjećam se odvratno...
...možda krivo gledamo na stvari
mislimo da je ljubav nešto za čime treba tragati
nešto što bi se trebalo sručiti na nas...
...ali mislim da ljubav počinje ovdje
sve je drugo samo želja i projekcija 
svih naših želja potreba i fantazija
ali sve to izvanjsko neće upaliti
ako ne pogledamo unutra i naučimo
kako voljeti sebe da bismo voljeli druge...
...ljubav ne izgleda kao osoba
ljubav su naša djela
ljubav je davanje svega što imamo...
...ljubav je spoznaja
da možemo povrijediti jedni druge
ali ćemo učiniti sve što možemo
da do toga ne dođe
ljubav je shvaćanje 
da zaslužujemo nježnost i ljubaznost 
i kad se pojavi netko 
tko kaže da će to i dati
ali njegova djela ruše vas
a ne grade
ljubav je pravilan odabir
između mene i njega
  •    
poveo si sunce sa sobom
kad si otišao
  •   
kad si zarinuo nož u mene
i iz tebe je potekla krv
moja je rana postala tvoja rana
kako nisi znao 
da je ljubav dvosjekli mač
rane koje meni zadaš ranit će tebe
  •    
posvuda si
samo ovdje nisi
i to boli
  •   
...što misliš što biva
s ljubavi koja ostaje
za dvoje ljubavnika kad odu
koliko tužna postane
prije nego što umre
umire li
ili još negdje postoji
i čeka nas povratak
kad smo si lagali nazivajući ovo bezuvjetnim
i otišli
tko je od nas više patio
ja sam se razbila na milijune komadića
a ti su se milijuni razbili na milijune
smrvili u prah dok
od mene nije ostalo ništa osim tišine...
...reci mi ljubavi
kako je izgledalo tvoje tugovanje
je li te boljelo žalovanje
kako si uspijevao otvoriti oči nakon svakog treptaja
znajući da me nećeš ugledati kako te gledam...
...sigurno je bilo teško živjeti sa što bi bilo 
sigurno ti u dnu želuca
živi tupa bol 
vjeruj mi
i meni je tako
kako smo pobogu dospjeli ovamo
kako smo preživjeli 
i kako još uvijek živimo...
...briga mene
što me voliš
što ti nedostajem
što me trebaš
kad ne poduzimaš ništa 
ako nisam ljubav tvog života
neka sam ti barem najveći gubitak
  •     
odu 
i prave se da se nikad niste dogodili
vrate se
i prave se da nikad nisu ni otišli
                                                 - duhovi
  •     
...nekoć sam bila toliko emotivna da bih se raspala,rasplakala na tipku.ali sad je sva voda izašla iz mene.naravno da mi je stalo do ljudi oko mene.samo im to ne uspijevam pokazati...nekoć sam sanjala da ću biti toliko snažna da me ništa neće uzdrmati.sad.sam.toliko snažna.da me ništa ne može uzdrmati i sanjam o tome da omekšam.
                                                                    - obamrlost 
  •   
čekaš nekoga tko se ne vraća
tko se neće vratiti
dakle
živiš svoj život
nadajući se da će netko shvatiti
da njihov ne vrijedi bez tebe 
                                         - ne dolazi se tako do spoznaje
  •    
često 
se ljutimo jedni na druge 
jer nisu učinili nešto
što smo morali učiniti sami za sebe 
                                          - odgovornost 
  •    
reci im da sam bila
najtoplije mjesto u kojem si bio
dok me nisi sledio iznutra
  •    
umiremo
otkako smo stigli 
i zaboravljamo uživati u pogledu
                                         - živim punim životom
  •   
nitko se nije probudio kao leptir
                                    - rast je proces
  •   
iako znaju
da nisu duga vijeka
biraju živjeti
najsunčaniji život 
                    - suncokreti
  •   
pusti sve
neka ode
neka se dogodi
ništa
na ovome svijetu
nije ti obećano
niti ti pripada
               - posjeduješ samo sebe
  •   
želim na medeni mjesec sama sa sobom
  •   
što je snažnije
od ljudskog srca
koje se slama i slama
i još uvijek živi
  •   
možeš oponašati moje svjetlo
ali ne možeš ga živjeti
  •   
žao mi je što ti ovaj svijet
nije pružio sigurnost
neka tvoje putovanje kući
bude nježno i mirno
                        - počivaj u miru
  •   
granice
su djelo ljudskog uma
stvorene da nas razdvajaju 
ne dajmo im da nas
pretvore u neprijatelje
                        - nismo neprijatelji
  •   
moja je majka žrtvovala svoje snove
da bih ja mogla sanjati
  •   
prvoga dana
obgrlio si me riječju posebna
  •   
nikad ne osjećaj krivicu zbog novog početka
  •   
nisam se više mogla suzdržati
potrčala sam u ocean
usred noći
i priznala vodi da te volim
dok sam joj to govorila
sol u njezinom tijelu pretvorila se u šećer
  •   
ponekad
se zaustavim
da to ne kažem naglas
kao da će se riječi izlizati
ako previše puta prijeđu preko mojeg jezika
                                                 - volim te
  •   
mora biti poput doma
mjesta u kojem život miruje
na koje odlazimo pobjeći na jedan dan
                                                    - onaj pravi
  •   
zajedno mi smo razgovor bez kraja
  •   
već
si bio
u meni
                    - u nekom drugom životu
  •   
neću više
uspoređivati svoj put s tuđima
                         - želim učiniti sama sebi uslugu
mržnja
je lagana
ali ljubav
zahtijeva snagu
koju svi imaju 
a rijetki 
je koriste
  •   
onoga dana kad budeš imao sve
želim ti da se sjetiš 
dana kad nisi imao ništa 
  •   
njihovo poimanje ljepote
je umjetno
ja nisam
                    - čovjek sam
  •   
koliko odjeće ima na sebi
malo
ili puno
nema veze s time koliko je slobodna
                                         - otkrivena / pokrivena
prihvati kompliment 
ne stidi se uzeti
sve što ti pripada 




Hvala na pažnji! 
Voli vas,
Rea ❤


Moj profil na Instagramu: https://www.instagram.com/rea_pazarac/
Moj profil na Twitteru:https://twitter.com/ReicaO1



Za svako pitanje,zahtjev ili savjet kontaktiraj me na: reapazarac07@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

VODIČ KROZ LEKTIRU: Sanja Polak, Pobuna Pauline P.

Dobrodošli na blog! Nedavno sam putem email adrese dobila zahtjev da napravim dnevnik čitanja za poznati roman Dnevnik Pauline P. , autorice Sanje Polak . Naime, ja sam davne 2015. recenzirala ovo djelo i napisala okvirno mišljenje vezano uz njega, ali nisam detaljno pristupila obradi dijela. No, jedna me je mama zamolila da joj pomognem kako bi lakše sa svojim djetetom mogla sastaviti dnevnik čitanja, odrediti temu i napisati dojam o djelu.  Link do posta:  http://reichbyreapazarac.blogspot.com/2015/05/pobuna-pauline-p.html Moram priznati da sam u ranim tinejdžerskim godinama i sama bila velika obožavateljica ciklusa romana Dnevnik Pauline P. jer sam se mogla poistovjetiti s glavom junakinjom te se pronaći u brojnim situacijama kroz koje sam prolazila. Međutim, smatram da ovo nije knjiga koja je namijenjena isključivo tinejdžerima i njihovim roditeljima. Neovisno o svojoj životnoj dobi, uvijek biste se mogli pronaći u trenucima koje ste i sami proživljavali u najosjetljivijem per

Bilješke iz dnevnika (veljača 2022.) - Ljudi koji nose "maske"

Dobrodošli na blog! Jeste li ikada nekoga namjerno povrijedili samo zato da biste uzdignuli sebe? Mislim da ne postoji osoba na ovome svijetu koja nikada nije nikoga povrijedila, učinili to nesvjesno ili ne, ponekad nismo ni svjesni toga kako naši postupci mogu utjecati na ljude oko nas. Dok sam bila mlađa, odnosno dok sam odrastala, doživjela sam više neugodnih situacija koje su me znale dovesti do toga da sam se neprestano preispitivala o tome što sam pogrešno učinila. Što je to izazvalo poriv u toj drugoj osobi, koji je natjerao na to da me povrijedi? Ponekad više bole postupci, nego same riječi koje nam netko uputi, ali s vremenom sam shvatila, osvrčući se na neke događaje iz prošlosti, kako sam olako dopustila da me netko ponizi i uvjeri kako sam osoba koja nije vrijedna poštovanja. Nije svatko sposoban iskazati vam poštovanje koje zaslužujete. Rijetkost je u današnjem svijetu susresti se s osobama koje vas doista cijene u pravom smislu. Većina ljudi mišljenja je kako druge ne

BLOGMAS(Dan 14.) - Ideje za kupnju darova

Dobrodošli na blog! Razmišljajući o tome što ću danas podijeliti s vama,odlučila sam vam dati neke prijedloge pri kupnji poklona za vaše najmilije .Iako su pokloni materijalnog kalibra sasvim nevažan dio blagdana jer važnije je da ste na okupu s ljudima koji su značajan dio vašeg života i da ih iskreno volite ,uvijek je lijepo podariti nekome simboličan znak pažnje u vidu nekog poklona. 1.ŠMINKA,PROIZVODI ZA NJEGU KOŽE I KOSE... Kada kupujete svojoj djevojci,prijateljici,ženi neki poklon, kozmetika je jedan od izbora s kojim ne možete pogriješiti .Stranica Cosmetify  nudi veliki izbor proizvoda drogerijskog i high-end ranga.Osim toga,popularne stranice na kojima možete,također,pronaći veliki izbor sjajnih proizvoda jesu Feelunique , Beauty Bay , Cult Beauty ,ali svakako ne smijemo zaboraviti i izbor u drogerijama kao i parfumerijama gdje ćete pronaći i sjajne popuste tako da će se kupnja svakako isplatiti. 2.PARFEMI Parfemi su,također,još jedan dob